onsdag 19 juli 2017

Outcast vol.1: A Darkness Surrounds Him - Robert Kirkman

Kyle Barnes has been plagued by demonic possession all his life and now he needs answers. Unfortunately, what he uncovers along the way could bring about the end of life on Earth as we know it. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus och adlibris)

Lånade hem den här redan förra året men då hade jag typ inte tid/motivation till att faktiskt läsa den. Men den fick en andra chans i år. Jag har ju tidigare läst de åtta, eller så, första volymerna av Kirkmans The Walking Dead, och även om det är en oändlighets-serie som jag inte riktigt gillar så visar det att Kirkman kan producera bra comics. Så det var min ingång till den här serien med. 


Jag tycker att den har ett spännande koncept/handling och att den är berättad på ett bra sätt. Väldigt blodigt. Dessutom är illustrationerna är helt okej. På det hela taget en helt okej första volym i den här serien som jag helt klart kan tänka mig att läsa vidare i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar