onsdag 17 augusti 2016

The Great Gatsby

Författaren Nick Carraway (Tobey Maguire), hans vackra kusin Daisy (Carey Mulligan) och hennes blåblodiga make Tom Buchanan (Joel Edgerton) sugs in i den förföriska värld som omger den gåtfulle miljonären Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio) i Baz Luhrmanns resa bland bländande visuella intryck, baserad på F. Scott Fitzgeralds tidlösa roman. (beskrivning lånad från cdon)

Läste boken för ett tag sedan, läs vad jag tyckte om den här!

Jag tycker kanske inte att detta är den mest episka berättelsen eller så. Den är dessutom jäkligt lång(typ 3h om jag inte har helt fel). Vilket känns ännu längre när man inte tycker om handlingen direkt. Det funkar självklart att se filmen men den intresserar mig inte. Tyvärr. 

Dock tycker jag att det är en häftig film filmmässigt. Visuellt är den väldigt snyggt gjord och tillsammans med musiken så är det ändå värt att se filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar