fredag 27 maj 2016

Jurassic Park 1-4


Det började lite oskyldigt med att jag såg Jurassic World en lördag. Men så fastnade idéen med att se dem alla filmerna. Så då gjorde jag det. Det tog några timmar!

Det är faktiskt lite kul men när jag var i New York förra året så var premiären av Jurasic World på gång. Så de visade någon av Jurassic Park filmerna typ hela tiden. Så vi kollade på det på morgonen och på kvällen! Så bra! Dock såg man dem nästan aldrig i sin helhel. Men det har jag nu gjort!


Det börjar fantastiskt bra med den första filmen. Det är verkligen en cool film. Underhållande och spännande äventyr med dinosaurier. De lyckas väldigt bra med att få ihop det. Suveränt. Den första filmen är väl nästan ikonisk. Sådant man borde se.


Sedan kommer tvåan. Den är inte särskilt bra. Jag hade verkligen glömt bort största delen av händelserna i den här filmen. Här lyckas de inte alls. Främst för att handlingen inte är särskilt spännande. Den första filmen kommer man ju ihåg, man känner igen många scener så otroligt väl. Det enda jag kommer ihåg av den här är när T-Rex dricker från poolen och äter upp hunden. Inget mer. Så dåligt.


Trean är kanske inte riktigt lika bra som den första, men ändå ganska bra. Bättre och mer spännande handling. Man gillar ju att Sam Neill är med igen, och även Laura Dern även om hon inte är med så enormt mycket. Men som sagt, den är spännande, rolig och ett riktigt äventyr. Den här filmen har jag sett ganska många gånger och några av scenerna kommer man verkligen ihåg - det är ett bra betyg i det här fallet.


Sedan kommer Jurassic World. Läs mer om vad jag tycker om den här! Men kort och gott, kan man ju säga att jag gillar den. Väldigt mycket. Ska bli riktigt kul att se vad de kan hitta på med nästa film!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul. Jag har också varit sugen att se om alla Jurassic Park filmer i ett par veckor nu. Allra helst Jurassic World som jag ÄLSKAR! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att se de gamla, men Jurassic World är ju riktigt bra att se!

      Radera