måndag 1 juni 2015

The Transporter

Frank Martin (Jason Statham från SNATCH och LOCK, STOCK AND TWO SMOKING BARRELS) är den bäste inom sitt område - att transportera farliga och illegala gods utan att ställa några frågor. Hans senaste leverans för dock med sig komplikationer då lasten visar sig vara en ung, vacker kvinna som kidnappats av internationella slavhandlare. Nu måste Frank lägga i högsta växeln i en actionladdad kamp utan avbrott för att rädda sin dyrbara last och sitt liv. Mästerregissören Luc Besson som gjort bland annat NIKITA, LEON och DET FEMTE ELEMENTET ligger bakom denna stenhårda actionfilm. (beskrivning lånad från cdon)

Av någon otroligt konstig anledning har jag alltid trott att själva transporten sker med sci-fi-aktigt (i.e. portal/tidsresa). Varför har jag tänkte det liksom?! Jag har ingen aning. För den handlar inte alls om det. 

Dock gillar jag hans yrke. För min del hade han bara kunnat vara transporter genom hela filmen. Det är ett bra yrke om man vill vara "på andra sidan lagen". För man utnyttjar sina skills utan att man direkt skadar/dödar människor. Det är ju ändå relativt bra. Det skulle vara kul om man kunde köra bil fruktansvärt bra, sedan är det bara det lilla problemet med lagar... 

Men sedan händer det grejer och allt går utför. En action-rulle, inte särskilt märkvärdig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar