onsdag 16 augusti 2017

Äntligen nya comics!

Har under våren haft massivt köpstopp på böcker och även en målsättning(Läsmål 2017 #1) av faktiskt - för en gång skull - läsa klart alla mina olästa comics som jag haft stående i bokhyllan! Båda dessa grejerna lyckades jag väldigt bra med! Så nu har jag äntligen köpt mig själv en hög med fina comics från Instocktrades!



Cowl har jag bara bläddrat lite i på Sci-fi bokhandeln men känns cool. Passade även på att införskaffa första volymen i Robert Kirkmans Invincible. Schitzo-Cookie har pratat gott om den här! 


Självklart kan man inte köpa comics utan att beställa något av Brian K Vaughan. Paper Girls ska bli spännande att läsa vidare i - lagom nu innan säsong 2 av Stranger Things kommer till Halloween tycker jag ändå. We Stand On Guard tycker jag låter och ser jättespännande ut. Hoppas den kan vara bra. Det ska bli kul att läsa vad Brian K Vaughan gör med Batman. Tyvärr ser den inte så snygg ut. 


Behöver man ens kommentera det här?! Läs om sista volymen här, och om ni inte har börja - läs om första volymen här! Batman = bäst. 



Två till helt nya (för mig) serier. Har hört mycket positivt om dessa!



Två comics från The New 52, en pre-the new 52, och en post-the new 52. Personligen känner jag att jag inte är riktigt klar med The New 52 - även fast DC comics är det. Det är ett väldigt bra ställe att börja när man vill ta sig an helt nya serier och karaktärer. Nu när jag läst klart Wonder Woman(WW part.1 och part.2) från The New 52, så tänkte jag även ta mig an Aquaman(läs om första numret) och The Flash(läs om första numret) - eller se om jag tycker det är något bra åtminstone. Flashpoint är det event som leder upp till The New 52 och en central del av framförallt The Flash-serierna i DC Universe. Har tidigare sett den animerade filmen: Flashpoint Paradox som handlar om det här så ska bli kul att läsa comics:en med faktiskt. Och Rebirth  var jag ju tvungen att äga på grund av händelserna i den (även lite spoiler-varning på det inlägget!): Läs mer här. Men det är episkt. 


Ny serie av Gail Simone. Gillade verkligen hennes Batgirl så hoppas att även det här kan vara något bra och spännande! 

2 kommentarer:

  1. Men gu så mycket najs :) blir sugen på att lägga en egen beställning nu **

    Invincible köpte jag tre nummer på en gång minns inte vilket nummer som fick mig att fastna men var en oväntad grej som hände som sålde mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men efter första volymen så känner jag att det är helt okej. Ska läsa vidare!

      Radera