måndag 20 mars 2017

The Lego Batman Movie

Det är stora förändringar på gång i Gotham och om han vill rädda staden från att bli övertagen av Jokern måste han nog sluta med den ensamma-hjälten-grejen och lära sig samarbete. Och kanske, men bara kanske, kan han lära sig att slappna av lite ibland. (beskrivning lånad från cdon)

Alltså, Lego-filmerna, hur bra är de inte?! 

Lego The Movie är genialiskt bra, och hoppades att den här också kunde blir väldigt bra. Jag är inte besviken. 

Generellt tycker jag att Lego The Movie är lite bättre, då den har ett klockrent budskap. Dock levererar även Lego Batman. Den har ett fint budskap som passar in väl i ”Batman-mytologin”, men det levereras på ett sjukt bra sätt. De har ju varit så otroligt kreativa med manuset, storyn, kopplingarna till allt som gjorts inom Batman-världen och hur de bygger upp/har skapat den här Lego-världen. Det är fantastiskt bra. 

Jag hoppas att folk som inte är insatta i Batman-grejer tycker att den är rolig - jag tror det. Men de är också väldigt rolig för oss som kan en hel del om Batman. För att den är ganska ”meta” om man säger så. Man är högst medveten och Batman, hans historia - både inom mytologin och sin publikationshistoria - och man skämtar ganska mycket med det. På ett roligt sätt. 

Riktigt bra film. Längtar tills att den kommer ut på i butikerna så jag kan få se den igen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar