onsdag 22 februari 2017

Batgirl vol.3: Mindfields - Cameron Stewart

Batgirl's about to lose the greatest weapon in her arsenal...because her mind is failing her! Are her ragtag group of allies ready to pick up the slack? And while Batgirl is down, it's Black Canary to the rescue to discover the identity of a malevolent mastermind menacing Burnside! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, och adlibris)


Jag har varit lite tveksam till den här serien. Dels för att den inte riktigt når upp till samma nivå som Gail Simones Batgirl, och dels för att jag inte riktigt har gillat stilen på illustrationerna. De första volymerna har varit lite lösryckta - det har hänt en massa saker men sedan så har det inte avslutats/knutits ihop på ett särskilt bra sätt men i den här volymen lyckas de faktiskt göra det. 

Det faktum att de faktiskt knyter ihop de här tre volymerna i den här (sista) volymen, gör att den blir ganska bra ändå. Det var ett bra flyt i storyn och det finns en intressant och spännande utveckling av berättelsen. 


Men, som sagt, jag har fortfarande samma kritik mot den som de tidigare volymerna: Gentemot Gail Simones Batgirl så är den inte lika bra, och jag är inte helt såld på illustrationerna. Tyvärr. 

Om jag har förstått det rätt så var detta den sista volymen i den här serien. Efter det här sker "Rebirth"  i DC comics-världen, och många av serierna startas om på nytt. Batgirl fortsätter med "Batgirl vol.1. Beyond Burnside" och skrivs av Hope Larsson.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar