torsdag 3 november 2016

Batman and Robin vol.1: Born to Kill - Peter J. Tomasi

As a part of the acclaimed DC Comics—The New 52 event of September 2011, Batman begins battling evil with his son, Damian, at his side, Batman now realizes that the hardest part of the job may be trying to work together!As Batman and Robin try to adjust to their new partnership, a figure emerges from Bruce Wayne's past: His name is NoBody, and he's not happy that Batman Incorporated is shining a light on his own shadowy war against evil...

This volume collects issues 1-6 of Batman and Robin, part of the DC Comics—The New 52 event. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på 
bokus, cdon och adlibris)


Läste det första numret i den här volymen när jag läste The New 52. Redan då gillade jag hela grejen men så har jag läst både Grant Morrisons Batman och Scott Snyders och har därav skjutit upp att börja på den här serien. Men nu så! 

Precis som första numret så fortsätter resten lika bra. Jag gillar ju verkligen Damian och jag tycker det är en intressant relation mellan honom, både som Damian Wayne och som Robin, och både Batman och Bruce Wayne. Jag tycker de påbörjar utforskningen av deras relation på ett väldigt bra sätt i den här volymen. 

Dessutom spännande story som utvecklar Batman-mytologin och den här världen. Och helt okej illustrerad. Så på det hela en väldigt bra volym. Ska helt klart fortsätta läsa serien! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar