lördag 10 september 2016

När man flyttar och får göra om i bokhyllorna...

Bokhyllsskapande in-progress...


Några böcker som ska få plats. Vid min senaste inventering så kom jag fram till att jag äger 491 böcker + kurslitteratur!


Första bokhyllan. Här hittar vi pocket, contemporary, klassiker och lite "övrigt"/blandat.




Bokhylla #2: Här hittar vi mycket fina grejer! Överst är "film-favoriter": Harry Potter, Sagan om Ringen, Star Wars, Disney-filmer och andra bra. Därefter kommer min Harry Potter-hylla + lite annat: trivia, Tintin och Visual Companions från Sagan om Ringen och Hobbiten! 


Comicshyllan #1: Mestadels Batman, sedan även favoriter med The Sandman, Brian K. Vaughans Y: The Last Man och Saga, och lite annat med! 

Under det hittar vi även vad som i framtiden kommer bli min Brandon Sanderson-hylla. Just nu har jag inte tillräckligt med böcker så det får fyllas ut av Throne of Glass-böcker och Bloodlines (fick inte plats med VA också annars skulle jag vilja ha Bloodlines och VA tillsammans!). 


Cassandra Clare och Maggie Stiefvater böcker! Sedan CD-skivor och lite blandade bilderböcker (Avatar: The Last Airbender som ni ser) och under det så har vi alla 17 böcker i Sveriges Nationalatlas och lite blandad kurslitteratur!   


I bokhylla #3 och #4 har vi följande: 
Första raden: Lite blandat inbundet; Veronica Roth, Nora Roberts och Sophie Kinsella. 
Andra raden: Ally Carter-hylla och Vampire Academy/Miranda Kenneally-hylla (de såg fina ut tillsammans med de färgade bokryggarna!). 


Comicshylla #2: Blir som en fortsättning från Comicshylla #1 med bland annat The Walking Dead och Maus. Sedan kommer lite inbundna fantasy-böcker + en Sophie Kinsella bok som inte fick plats ovan! 

Under det har vi "currently-reading" kurslitteratur som man använder dagligen! Sedan påbörjas de hyllplan som senare kommer att ersättas med nya böcker då dessa antagligen kommer att förflyttas bakom de andra böckerna. Tyvärr, men vissa böcker måste ta de platserna när man inte får plats/har  mer bokhyllor!

Fortsättning av böcker som kan förflyttas bakom de andra...

Förutom nedre hyllan till vänster som är lite fina kurslitteratur-böcker som jag gärna kollar på ibland!



Tillslut blev det så här...


Har lite ändringar som jag vill göra men det beror lite på hur hyllorna växter till sig nu det närmaste!

Har även lite böcker/filmer på andra platser i lägenheten...





2 kommentarer: