måndag 18 juli 2016

Outlander s.2

Follows the story of Claire Randall, a married combat nurse from 1945 who is mysteriously swept back in time to 1743, where she is immediately thrown into an unknown world where her life is threatened. When she is forced to marry Jamie Fraser, a chivalrous and romantic young Scottish warrior, a passionate relationship is ignited that tears Claire's heart between two vastly different men in two irreconcilable lives. (beskrivning lånad från cdon)

Läs om den tidigare säsongen(part #1 och Part #2), och böckerna första boken och andra boken i serien!

Jag gillar verkligen Outlander. Så bra. Såg precis det sista avsnittet i andra säsongen och det var jättebra. Jag har verkligen sett fram emot att se hur de ska knyta ihop allting den här säsongen. Jag vet inte om saker och ting är supertydliga för folk som inte har läst boken, men det var ett bra avsnitt i alla fall. Vi introduceras för några nya karaktärer vilket var väldigt spännande och jag gillade dem verkligen, speciellt Roger. Tyckte han gjorde en bra roll liksom. Det som jag verkligen uppskattade med avsnittet är just hur de ifrågasätter allting. Tidsresor kan ju inte ske genom stenar liksom! Men när man tänker på det så ger ju Gabaldon inga svar på HUR tidsresandet sker/är möjligt. Jag upplever att andra verk har en tanke/teori för hur det är möjligt. Men i Outlander så säger man bara att det har skett och sedan diskuterar man möjliga konsekvenser av det, men man ger inga definitiva svar på hur det är möjligt. Jag gillar det. 

Som helhelt tycker jag kanske att första säsongen var snäppet bättre. Tyckte att de första avsnitten i andra säsongen var lite för utdragna. Det hände inte så mycket sedan hände mycket på en gång. För det är mycket som händer i boken. Men det är ju bra och roligt att se. 

Jag ser verkligen fram emot nästa säsong. Starz har "beställt" två säsonger till än så länge. Jag har ingen koll på vad som händer härnäst så jag är väldigt taggad för nästa säsong. Men först ska jag faktiskt ta och lyssna/läsa bok nummer tre i serien: Voyager/Sjöfararna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar