fredag 3 juni 2016

Supergirl s.1

The adventures of Superman's cousin in her own superhero career. (beskrivning lånad från cdon)

Helt okej första säsong av Supergirl. Jag tycker kanske att avsnitten i sig är bättre än säsongen som helhet. Jag tycker att de måste hitta något bättre att ta fasta på än att specifik bara hantera fångar från det där skeppet eller vad det nu är som kraschlandat på jorden. Gärna kanske mer fokus på DEOs arbete med att skydda utomjordingar och jordbor från större hot i universum, eller mer med Maxwell Lord-grejen. En bättre "Säsongs-handling" vill jag se.

Hur kan den här serien bidra till utvecklandet av The Multiverse/DC Universe? Det är frågan de ska ställa sig!  

Jag gillar även att de faktiskt är på CatCo ganska ofta. The Flash har tappat lite av det faktum att Barry faktiskt är en polis/forensic worker eller så. Jag gillar när de är båda hjälte och "vanlig".   

Jag tycker att de har en bra samling med skådespelare och karaktärer i serien. Dessutom lite kul att de har tagit in några gamla "stjärnor" med kopplingar till Superman och den världen. Dels att Dean Cain som spelade Clark/Superman i Lois & Clark(hel sjukt egentligen att jag ens kommer ihåg det då den serien började sändas samma år som jag föddes!). Sedan dök även Laura Vandervoort upp som en karaktär. Hon spelade ju nämligen Supergirl i Smallville. Det skulle ju vara superkul om de fick till att antingen Henry Cavill eller Tom Welling skulle kunna vara med någon gång och spela Superman.     

Jag ser fram emot nästa säsong, då tar ju även The CW över serien, även fast många av skaparna och producenterna bakom The Flash och Arrow redan jobbar på serien så kommer det passa väldigt bra med de andra serierna. Barry gjorde ju ett litet inhopp även under den här säsongen och de skapade en trevlig relation så hoppas att det kan fortsätta. Frågan är hur de ska hantera det bara, då de valde att förlägga den här välden med Supergirl till en alternativ värld än den som Barry och de andra är i. Hoppas att de skulle kunna vara i samma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar