fredag 6 maj 2016

Daredevil

Marvels legendariske superhjälte, känd som Mannen utan fruktan, kommer nu äntligen till bioduken. På dagtid arbetar den blinde Matt Murdock som advokat och på natten är han, Daredevil, en maskerad hjälte som bevakar stadens mörka gränder - En obeveklig hämnare för rättvisan. (beskrivning lånad från cdon)

I och med att Netflix släppt de två första säsongerna av Daredevil(Säsong 1 och Säsong 2), så har det varit mycket prat om hur dålig den här filmen är. Därför var jag tvungen att se den. Kommer ihåg att jag sett den för länge sedan, och då tyckte jag att den var ganska häftig. Men det var länge sedan - innan jag läste/såg riktigt häftiga comics, filmer, och tv-serier. 


Och ja, på vissa sätt är den ofantligt löjlig. Men jag tänker mig att det var så här man gjorde filmer på den här tiden. Spider-Man kom året innan den här och den har ju också den här löjligheten. Sedan har vi insett att det kunde göras MYCKET bättre! 

Dock gillar jag några av teknikerna och sätten de visualiserar att Matt är blind. Dels hur han viker sedlar på olika sätt  för att veta vad det är för någon sedel. Sedan tycker jag att det är en spännande grej med hur de använder vatten och hur då Matt skulle kunna se på grund av dropparna. Jag tycker det är häftigt. Men Netflix serie är mycket bättre! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar