fredag 8 april 2016

Agent Carter s.2


In the second season, Carter moves from New York City to Los Angeles to deal with the threats of the new Atomic Age by mysterious individuals in the aftermath of World War II, gaining new friends, a new home, and a potential new love interest. (beskrivning lånad från wikipedia)

Har ni ännu inte börjat kolla på Agent Carter, så kan ni läsa vad jag tyckte om första säsongen här!

Agent Carter är en väldigt bra och välproducerad tv-serie. Första säsongen höll bra kvalitet genom hela säsongen och säsong 2 fortsätter lika bra. Det är en spännande story med antimateria i the "atomic age" och allt vad det innebär. Det är en väldigt rolig setting i och med att det utspelar sig under the "atomic age", post-WWII och generellt att det är på 40-talet - med miljöerna, kläderna, bilarna och så vidare.

Dessutom innehåller serien bra karaktärer som man gillar att följa, den är rolig och spännande. För övrigt väldigt trevligt med en Marvel serie som inte direkt innehåller några superhjältar utan bara utspelar sig i den världen! Ser fram emot nästa säsong! 

2 kommentarer:

  1. Åh jag vill så gärna så Agent Carter. Helst innan Civil War kommer ut, men det kommer jag nog inte hinna. Kul att du gillade den i alla fall, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag vet inte alls vad civil war handlar om ens! Ska det finnas en koppling mellan serien och filmen?! Annars tänker jag att det inte direkt är något man måste se innan filmen!

      Radera