fredag 19 februari 2016

The Massive vol.2: Subcontinental - Brian Wood

Still adrift and on the hunt for their sister ship, The Massive, the crew of the Kapital—all that’s left of Callum Israel’s dwindling environmental-activism group Ninth Wave—are challenged at every turn as they face mutiny, sharks, snowy isolation, and the tempting possibility of a new life on a utopian sea station. The strain of life in a crumbling world, as well as secrets about Israel’s failing health, threaten to destroy a crew stretched to its limits. Collects issues #7–#12.(beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Efter att ha läst första volymen så var jag relativt tveksam till om jag skulle fortsätta läsa serien, men tillslut bestämde jag mig ändå för att ge volym #2 en chans. 

Jag gillar verkligen konceptet med den här serien och den innehåller många häftiga settings. Dels har vi den förändrade fysiska världen till följd av klimatförändringarna, men även det att storyn utspelar sig på väldigt spektakulära platser: oljeplattform som är omgjord till ett samhälle, på fartyg och liknande. Det är häftigt. Men...

Jag kan inte direkt säga att jag verkligen gillar karaktärerna eller så, och det gör att jag inte bryr mig om vad som händer. Tyvärr, jättetråkigt men sant. 

Det var även ganska dålig kvalitet på illustrationerna i de sista numren i den här volymen. Då det blev alldeles för "grov"-målat och icke-detaljerat som jag inte alls gillade. Det var mest bara märkligt men det påverkar väldigt mycket för man vill hellre läsa när det är fina bilder till!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar