måndag 30 november 2015

Bond #24: Spectre

A cryptic message from Bond's past sends him on a trail to uncover a sinister organization. While M battles political forces to keep the secret service alive, Bond peels back the layers of deceit to reveal the terrible truth behind SPECTRE. (beskrivning lånad från cdon)

Efter Skyfall så var man ju minst sagt taggad för en ny Bond film. Jag tyckte även att det såg väldigt bra ut redan när trailern kom för många veckor sedan. Och jag är inte besviken. 

Jag tycker att Spectre var jättebra. Den börjar fantastiskt bra med en öppningsscen som är helt spektakulär, och successivt utvecklas en riktigt spännande story. En hemlig/"sinister" organisation som styr i skuggorna liksom - hur kan det gå fel?! 

Dessutom tycker jag att den här filmen verkligen har en koppling till händelser i dagens samhälle. Om jag bara ger er en lite nudge i riktning mot Snowden och övervakningssamhälle så hoppas jag att ni inte tycker att jag spoilar allt för mycket! Men det är högst relevant och väldigt intressant. DN:s artikel med Snowden kom typ ut samma dag som jag såg filmen så det var väldigt passande! Läs artikeln här!

Även väldigt kul att de kopplar ihop alla de tre senaste filmerna med Spectre. Sådant gillar jag också! 

Nu kan vi ju även inleda spekulationerna om vem som kommer att bli nästa Bond. Tycker att det ska bli tråkigt att Craig inte gör dem längre, speciellt efter det två senaste filmerna som blev så pass bra. Dock kan vi förhoppningsvis att få återse några av de andra återkommande karaktärerna i nästa film. Hoppas på att det fortsätter lika bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar