torsdag 10 september 2015

Justice League Dark #1 - Peter Milligan


The witch known as the Enchantress has gone mad, unleashing forces that not even the combined powers of Superman, Batman, Wonder Woman and Cyborg can stop. And if those heroes can’t handle the job, who will stand against this mystical madness? Shade the Changing Man, Madame Xanadu, Deadman, Zatanna and John Constantine may be our only hope! (besk. lånad från goodreads)

Kanske den mest spännande delen av The Dark. Även fast jag har lite svårt att hänga med då jag egentligen inte känner till dessa karaktärer alls. Visserligen känner jag till Constantine från dess floppade tv-serie, Deadman har varit med i ett tidigare nummer och Zatanna var med i Smallville men jag har inte direkt någon koll på hur detta ska hänga samman i den här serien och vad som är deras "grej". 

Även fast det är den bästa av dessa numren så känner jag mig ganska tveksam till att fortsätta läsa av den och det är främst för att jag inte har någon koll på det här - överhuvudtaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar