måndag 31 augusti 2015

Sommarprojekt: Smallville - avslutat!



Och därmed har jag sett ALLT av Smallville: 10 säsonger, 217 avsnitt - avklarat. Hade som sagt sett säsong 1 för några år sedan men har nu kollat på de andra 9 säsongerna. Här kan ni läsa om varje enskild säsong! 

Jag tycker verkligen att det har varit värt att faktiskt se ALLA avsnitt, från start till slut. Kanske speciellt i samband med att jag har läst en del comics inom den här världen i och med mitt andra projekt: The New 52. Vilket gör att jag fått en liten introduktion till vissa karaktärer redan sedan innan. Dock gillade jag verkligen att man i Smallville också introducerar många karaktärer och olika storylines som man känner igen från the DC Universe. Jag har lärt mig jättemycket och sett andra och ny kopplingar mellan saker och ting, som jag inte alls känt till innan. 

I och med att Smallville har haft 10 säsonger på sig att berätta Clark Kents historia. Så har de å ena sidan hunnit få med väldigt mycket i sin serie och samtidigt har de kunnat ge tid till förhållanden och relationer m.m. Vilket har varit både bra och dåligt. Hela Clark + Lana relationen fick alldelles för mycket tid och det var för mycket drabbel med The Luthors medan Clarks relation med Lois verkligen får växa fram över flera år/säsonger - vilket gör det trovärdigt. Så det finns både fördelar och nackdelar med 10 säsonger.

Kortkort:  
  • Ett plus med Smallville tycker jag alltid har varit musiken i programmet. De använder musiken väldigt bra och de har ofta väldigt bra musik.
  • Lex Luthor: Yousonofabitch(tänker er att Lily från HIMYM säger det :) ).

De senare säsongerna har helt klart varit bättre men det finns även en viss charm med de tidigare säsongerna också. Superman gör sig väldigt bra som tv-serie då det verkligen finns tid till att utfroska Clark Kent, Kal-El, och Superman. Jag är väldigt nöjd med att jag sett alla avsnitt!

Det finns väl Smallville comic books?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar