onsdag 1 juli 2015

Catwoman #1 - Judd Winick

Meet Catwoman. She's addicted to the night. Addicted to shiny objects. Addicted to Batman. Most of all, Catwoman is addicted to danger. She can't help herself, and the truth is – she doesn't want to. She's good at being bad, and very bad at being good. Find out more about what makes Catwoman tick in this new series from writer Judd Winick (BATMAN: UNDER THE HOOD) and artist Guillem March (GOTHAM CITY SIRENS)! (beskrivning lånad från goodreads)

Jag har aldrig varit direkt intresserad av Catwoman. Tyvärr. Dåligt av mig. Så jag vet inte om det är något jag tänker läsa vidare av. Men Catwoman är ju ganska badass liksom - lite halvt crazy men badass. 

Det är även en av de får comics som jag har läst i The New 52 där en karaktär har ett "intimt förhållande" med en viss annan karaktär (i.e. Batman). Det är inte jättevanligt att The New 52 comics:en(i alla fall de jag har läst) med sex, tillskillnad mot ex- Image Comics comics där det är mycket vanligare. Det var det jag tyckte utmärkte Catwoman. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar