söndag 19 april 2015

Liebster Awards

Lovisa gör något annorlunda och faktiskt för en gång skull svarar på ett frågeformulär. Whoa! Det kallas med andra ord prokrastinering till max (för vem orkar plugga hela tiden!) - så varför inte! Blev taggad av OARYA att svara på följande frågor:

 1. Vad läser du just nu?
Har ingen "currently-reading" men ska försöka hinna läsa de tre sista delarna i min bok The New 52 i Batman-familjen. Har Catwoman, Nightwing och Birds of Prey kvar. 

2. Vad gör du på vardagarna när du inte bloggar?
Pluggar till ämneslärare i engelska och idrott (och inofficiellt geografi - it's complicated!)! Just nu är jag ute på praktik!

3. Om du skulle bjuda mig på middag med din paradrätt och efterrätt, vad skulle vi äta då?
Räkwok antingen med kladdkaka eller tårta till efterrätt! 

4. Vad äter du nu som du totalvägrade när du var liten? 
Jag vet faktiskt inte! Inget som jag kommer på! Med största sannolikhet skulle jag fortfarande INTE äta det jag inte åt när jag var lite. 

5. Loranga, Masarin och Dartanjang? Är de inte lite för mycket? 
Passepartout?! Dessa är karaktärer från en barnbok eller något eller?! Jag har ingen koll alls på detta och förblir därför neutral i denna diskussion! 

6. Vilket TV-program ser du på som du egentligen skäms lite för? 
Nja, inget som jag kommer på. Min tv-serie lista är faktiskt väldigt bra! 

7. Samvetsfråga: har du bättre koll på nöjesnyheter och skvaller än ”riktiga” nyheter? 
Jag har ganska bra koll på typ "när kommer"-nöjesnyheter, men inte saker som "vem är gift med vem"-nyheter. Jag vill ändå säga att jag har okej koll på "riktiga" nyheter. Jag har faktiskt dn.se och newyorktimes.com som direkt länkar på min startsida i safari! Dock är jag möjligen lite anti-nyheter för att det är ändå så jäkla mycket nonsens(i brist på ett bättre mer passande ord!) på svenska nyhetssajter i alla fall. 

8. Exakt hur många katter får man ha innan det börjar bli konstigt? 
Haha. Eh, jag tänker säga 2. Absolut max 4 innan det börjar bli konstigt. Men det beror självklart på andra omständigheter också. Om jag hade haft 4 katter i min studentlägenhet på 22kvm så skulle det vara väldigt konstigt. Men på en bondgård eller liknande - så är det kanske inte lite konstigt?!

9. Senaste bandet/artisten som du tyckte ”det här var ju helt fantastiskt!”? 
Vortex av John Carpenter, Ben Howards - I Forget Where we Were (speciellt Conrad och Time is Dancing) och Jose Jonzalez Every Age musikvideo: 


10. Hur är din bokhylla sorterad? 
Randomly. Serier står tillsammans. Har även försökt att ha alla böckerna av samma författare tillsammans - så långt det går. Därefter är böcker sorterade efter typer #1: graphic novel, stora inbundna, inbundna, paperback/häftat, och typer #2: fantasy/paranormal/dystopia, contemporary, chick-lit+child, Mead+Carter-hyllan. Vi har även kurslitteratur, favoritfilmer, awesomehyllan med HP-böcker, Sagan om ringen visual guides och annat smått och gott, och till sist "skit"hyllorna (övrigt) med det som inte riktigt får plats! 

11. Är du verkligen smartare än en femteklassare?
Först och främst kan jag väl säga att jag inte vet hur man är som en femteklassare, seriöst jag vet inte ens hur gamla de är?! Men...

Skulle jag kunna svaren på frågorna i tv-programmet? - Ibland antagligen mestadels inte. 

Dock anser väl jag att "smarthet" är mer än att kunna svara på kunskapsfrågor med specifika svar...



Här tar detta dock slut. De flesta av de bloggar jag följer verkar redan ha gjort det här i någon form! Förlåt och tack för mig! 


1 kommentar:

  1. You had me at tårta, det finns alltid plats för lite tårta som efterrätt...

    SvaraRadera