onsdag 15 april 2015

Batman: Detective Comics #1 - Tony S. Daniel

DC's flagship title is relaunched for the first time ever, with new Batman adventures from acclaimed writer/ artist Tony S. Daniel! A killer called The Gotham Ripper is on the loose on Batman's home turf – leading The Dark Knight on a deadly game of cat and mouse. (beskrivning lånad från goodreads)

Bra första nummer i Detective Comics. Spännande, intressant, blodigt, äckligt och actionfyllt. Jag gillar att Batmans/Bruce Waynes hjärna och smarthet kommer fram i det här numret. Han är liksom inte bara brute force utan han är faktiskt smart och har detective/deductive skills. 

Så det här skulle absolut kunna vara någonting att fortsätta läsa. 

Men det jag nu märkte var att det här måste vara en slags inledning till Scott Snyder Batman vol.3: Death of the Family. Så det kan vara ett litet roligt tillägg om ni ska läsa Snyders serie. Här kan ni se alla nummer som är involverade med olika aspekter av "Death of The Family"- avsnittet(Länk till goodreads!). 

Det är samtidigt lite det här som börjar bli jobbigt för min del, för man märker ju det att de ofta gör så här inom DC-världen. Nu påbörjar de ett "overlap" mellan ett stort antal av deras serier som då berättar olika delar av samma story; Convergence kallas det som påbörjades just nu. Samtidigt som det är roligt och spännande att de gör sådana här grejer så blir det ju lite krångligt för mig eftersom jag inte läser alla serier. Möjligheten finns men man behöver som sagt inte ta den, det funkar att läsa böckerna utan att följa allt (hoppas jag...).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar