måndag 29 december 2014

Guardians of The Galaxy

Marvels universum expanderar nu ännu längre ut i rymden när den våghalsige äventyraren Peter Quill stjäl ett mystiskt klot och blir föremål för en skoningslös prisjakt. För att undkomma fienden sluter han en motvillig vapenvila med den skjutglade tvättbjörnen Rocket, trähumanoiden Groot, lönnmördaren Gamora och den hämndlystne Drax. Tillsammans utkämpar de en storslagen strid som kommer avgöra hela galaxens öde. (beskrivning lånad från cdon)

Jag har varit lite tveksam inför den här filmen - av någon okänd  anledning. Dock tycker jag faktiskt att den var bra. Framför allt var det ju väldigt roligt. Jag gillar verkligen hur de har "incorporated" dansandet i filmen. Väldigt roligt. I övrigt helt okej. Spännande, underhållande och rolig. Har absolut potential att bli något mer. Jag tycker att man blev inte tillräckligt insatt i vilka olika "lägren" som det finns och liknande. Så det kan byggas ut lite till. Kommer det inte fler filmer så kan man ju alltid läsa comic books:en med!

Jag gillar också att Marvel kommer men något "nytt". Jag är inte enormt bekant med vad Marvel har för något mer än typ X-Men, Avengers och liknande är ju mer av en DC Comics person men ser absolut att det kommer mer från Marvel. 

Ps. enligt imdb kommer det en uppföljare 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar