måndag 7 juli 2014

Penny Dreadful s.1

Explorer Sir Malcolm Murray, American gunslinger Ethan Chandler, and others unite to combat supernatural threats in Victorian London. (beskrivning lånad från imdb, finns även på cdon)

När jag började kolla på Penny Dreadful så var jag inte het insatt i vad den faktiskt handlade om utan jag hade egentligen bara sett en trailer om serien och tyckte att det såg skrämmande bra ut. Lite av en blandning av de äckliga avsnitten av Supernatural och Exorcisten.

P.D. utspelar sig i "victorian London" och där träffar vi på många karaktärer som vi säkerligen känner igen. Dorian Gray, Victor Frankenstein and so on. Bara det tyckte jag var väldigt roligt. Det är lite som The League fast i tv-serie format. 

Tyvärr tycker jag nog att det är lite vek handling överlag i säsongen. Det händer en massa spännande saker men samtidigt händer det ingenting. Jag fattade nästan inte ens att upplösningen kom när den kom eller hur de ens kom dit. 

Men generellt en bra första säsong, kunde ha varit lite starkare/tydligare handling. Skrämmande, äckligt, spännande - bra blandning.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar