onsdag 26 februari 2014

Törnrosa

Hela kungariket jublar då prinsessan Aurora föds. Alla utom den onda fen, som avundsjuk uttalar en hemsk förbannelse: att prinsessan före sin sextonde födelsedag ska sticka sig på en slända och dö. Men Auroras gudmödrar, de tre goda feerna, använder sina goda krafter och omvandlar förbannelsen så att prinsessan kan väckas till liv genom kärlekens kyss från en prins… (beskrivning lånad från cdon)

Det var såååå länge sedan jag såg Törnrosa. Dock blev jag inspirerad att se den på grund av ett antal händelser. Bland annat efter att jag såg Pongo och de 101 dalmatinerna för ett par veckor sedan. Men också för att Once Upon A Dream av Lana Del Rey, till filmen Maleficent - den onda i Törnrosa- som kommer senare i vår släpptes. En väldigt bra version! Så därför ville jag se filmen. 

Tyvärr dock så finns ju inte den här filmen tillgänglig med svenskt tal därför fick jag se den på engelska. Tråkigt men ändå helt okej. Men det är ju verkligen en klassiker, prinsessa möter prins. Prins räddar prinsessa och hela kungariket. Classic. Men ändå bra. Nostalgi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar