tisdag 17 december 2013

Mean Girls

Cady Heron är uppvuxen i Afrika och hennes föräldrar är zoologer, så hon tror att hon kan en del om överlevnad. Men då hon flyttar till USA och börjar high school inser hon att det finns en uppsättning regler för hur man beter sig bland skolkamraterna. Och behärskar man inte dessa regler är man byte för dem som befinner sig högst upp i näringskedjan. (beskrivning lånad från cdon)

Jag vet inte om jag ska tycka att det här är bra eller dåligt. Och det tänker jag lämna det med. Den är någonting.  

Dock är jag mer fascinerad av vilken produktion det här faktiskt är. Jag har självklart sett den här tidigare men jag såg den nu bara för att kolla på en film av Mark Waters för att han gör Vampire Academy-filmen. Men det slog mig vilka mer som är med i den här filmen som jag inte alls har tänkt på. Tina Fey spelar i filmen och har även skrivit the screenplay. Sedan har vi även Rachel McAdams, Amy Poehler, Amanda Seyfried, Lizzy Caplan m.m. Det är inte förvånande att de var med men jag har aldrig reflekterat över att de faktiskt är med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar