söndag 29 september 2013

Bokmässeböcker!

Några tillskott i bokhyllan efter söndagens bokmässa.

Två tankar kring bokmässan: 

1) Böcker. Det bästa med bokmässan är att det är massa böcker där, som man kan kolla på och hålla i och komma på att "wow, den här vill jag verkligen läsa". Bäst. De ordinära bokhandlarna är ju också okej men de är oftast ganska dyra och med ett relativt begränsat utbud därför köper jag de mesta av mina böcker online(plus att där kan jag förboka böckerna typ en månad innan de släpps!) men det blir därför lite mer speciellt att köpa böckerna på bokmässan - tycker jag. 

2) Rumänien. Årets tema. För det var väl årets tema? Vilket bevisar min poäng. Jag fattar liksom inte vad det rumänska är! Visserligen går inte jag på seminarium och liknande grejer men jag har inte sett ett spår av Rumänien, så jag fattar inte vad poängen är. Ska de ha tema borde de kanske göra de mer tillgängliga så att man faktiskt tar del av det Rumänska - på något sätt i alla fall. Men det kanske bara är jag som tycker så?! 

Här är de nya tillskotten: 


Sakta men säkert samlar jag på mig hela serien på svenska. Köpte första boken på förra årets mässa!





Jag har velat ha en Tintin Blå Lotus poster ett bra tag, så lyckan när man hittar en på bokmässan liksom! Yey!
Ps. Ett av de finaste bokomslagen!
 Mycket nöjd med dessa tillskott. Nu blir det bara att läsa och införskaffa en ram till postern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar