måndag 15 juli 2013

Nytt!

Först har vi två böcker som jag köpte på bibblan (5kr/bok!)! Det levande slottet eller Howl's moving castle som den heter på engelska. Roligt köp. Och även en bok av Elsa Beskow (det konstigaste med detta är nog att vi faktiskt inte redan hade den hemma!). 



Sedan har vi ännu en graphic novel av Alan Moore, Gameboard of the Gods och nya Sarah Dessen boken: The Moon and More!


 Och en liten present som jag fått. Har inte kollat någonting i den ännu men det är Star Wars liksom!


Den finaste/nördigaste grejen jag införskaffat är dock den här boxen med alla säsonger/avsnitt av Sailor Moon! Yey!! Jag ska säger er att det har varit ett väldigt projekt att få tag i det här. Den finns inte på svenska internetsajter alls. Delvis för att den svenska varianten inte finns på dvd. Därefter försökte jag med blocket. Hittade en som sålde det men han slutade svara på mina mail så.... nepp, inte därifrån heller. Sedan började jag jakten i resten av världen. Amazon. Dock hade jag väldigt svårt att hitta något vettigt där. Det slutade med att jag gick in på ebay och fick den hemlevererad från Malaysia. Tumme upp! 


På något sätt blev jag en dag väldigt inspirerad att bege min in i Friday Night Lights världen igen. Därför inköptes boken som tv-serien bygger på och en companion om varför vi älskar serien!


Sedan begav jag mig till en second hand butik i lördags och kollade igenom deras bokavdelning som för övrigt bestod av mestadelen olika kristna böcker (mycket ointressant!). Hittade dock lite annat fint: 





 Marian Keys böckerna är till min syster. Lejonhjärta och Anne på Grönkulla är inköpta till (ännu en) ungdomslitteratur kurs som jag tänkte läsa till hösten. En icke-spänningsroman från Nora Roberts som jag tidigare läst och gillat. Kan tillägga att den här typ inte finns att köpa i butik längre så det var roligt att hitta den. Plockade direkt ner den från hyllan. Tillsist har vi Medicinsk grundkurs, vilket var en kurs som man kunde läsa på gymnasiet tidigare. En av mina favoritkurser som ingick i mitt samhäll-idrottsprogram. Har länge även letat efter den här men inte lyckats hitta någon förrän nu! Så yey!

Det var ett antal veckors inköp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar