måndag 29 april 2013

Washington D.C.

Och nej detta är inte en referens till boken av Meg Cabot utan till den faktiska staden Washington D.C!

Lincoln Memorial, reflecting pool och WWII Memorial från framför Washington monumentet!
Hoppas att ni känner igen det här huset! 
Som ni kanske märkt (möjligen men också förhoppningsvis - jag vill ändå tro att några av er läser mig blogg!) är det ett tag sedan jag uppdaterade vilket är för att jag har de två senaste veckorna varit i USA och deras fina huvudstad Washington D.C. Jag var där med skolan, så jag hade en del studiebesök att göra men resten av tiden var det två veckors semester i USA. Med massor av museum, memorials, monument, andra fina byggnader och bokförsäljare! 

Några nya böcker till samlingen....
Tre nya pocket. Silver Linings hoppas jag är lika bra/bättre än filmen vilken jag gillade. Lockdown låter ju spännande. Jag gillar verkligen omslaget med gasmasken vilket är en följd av Doctor Who men den bara skriker förödelse och toxic air. Gilla. Ashes, Ashes har också varit på TBR-listan ett bra tag. Hittade den. Köpte den.

Ett av de bästa av alla de museum jag besökte var Holocaust Memorial Museum. Det är ju inte de lättsammaste av museum men det var väldigt intressant/bra. Museum har ju ofta en souvenir shop problemet jag upplevde var dock att det inte finns så mycket "glada" souvenirer om det museumet. Dock hittade jag dessa böcker där istället, vilka är två graphic novels om förintelsen, nazister och judar. Hemskt men spännande.

 En av de saker jag längtade efter att göra i Washington var att besöka en "riktig" comic book store - vilket jag gjorde. Inget illa mot sci-fi bokhandeln med det är ju inte alls samma sak som att gå in i en butik med bara comic books. Nope. Det blev iallafall en del böcker även där.... (Några av böckerna nedan är köpta på Barnes and Noble, kommer dock inte ihåg vilka!)...

Två fortsättningsnummer på Brian K. Vaughans Saga-serie. 
En random gn som såg lite spännande ut.
Detta är tydligen en prequel till ett spel. Men dystopi om en tjej som flyttas till en
"military prep school". Låter spännande. 
Jag var bara tvungen. Första numret av nyutgivningen. 
En ny Alan Moore vet inte så mycket mer. 




 Mycket nytt som jag inte har läst innan. Satsade på att sprida köpen i lite olika serier för att se om jag hittar något bra. Är dock väldigt nöjd, nu gäller det bara att få plats med allt i bokhyllan också!

Här är lite länkar till böcker:
Alla nämnda/köpta böcker på Goodreads.com

Tidigare recensioner:
The Sandman #1
The Sandman #2
The Sandman #3
The Sandman #4
The Sandman #5
The League of Extraordinary Gentlemen #1
Saga vol.1
Silver Linings Playbook(filmen)


2 kommentarer: