söndag 13 januari 2013

Banshee

... och en rapport om HBO Nordic!

Banshee är en helt ny tv-serie, som är producerad av Alan Ball som skaparen av True Blood(tv-serien). Banshee handlar om en tjuv som åkt fast, suttit 15 år i fängelse och nu kommer ut. Han beger sig till staden Banshee, där han blir Sheriff. Mycket våld och sex och det vanliga man kan förvänta sig från många av HBOs tv-serier. Gilla.

Självklart har vi ännu bara sett det första avsnittet, men än så länge fungerar det för min del. Så ska i alla fall fortsätta kolla!

För att gå vidare till HBO Nordic delen... För det första såg jag igår att de nu har Friday Night Lights!!!!! För er som inte vet så är det en av de bästa drama serierna jag sett! Seriöst. Fantastiskt bra. 

HBO har som sagt nyligen lanserat sin sajt så att vi svenskar(även övriga norden?) kan komma åt många av deras tv-serier och filmer. Deras styrka är att de bland annat gör otroligt bra tv-serier och att vi, här i Sverige, nu lagligt kan komma åt dessa nästan samtidigt som de sänds i USA. Dessutom i bra kvalitet också! Men så jag slipper vara olaglig och kan prata om att jag faktiskt sett tv-serier innan de (vanligen 40 år senare!) sänds i Sverige. Thank god!

En annan fördel är också att man får tillgång till deras "arkiv" så att säga. Alltså att man kan se tidigare serier igen och om och om igen! 

Jag är fortfarande lite i undersökningsstadiet när det gäller exakt när de nya avsnitten läggs upp. Idag lades det upp vid kl.12, får se om det gör det andra serier och avsnitt med. Men det är faktiskt ändå okej. Ibland vill man kanske se serierna på morgonen om man har tid men att vänta till kl.12 är accepterat.  

Något som jag kan tänka mig efterlysa är dock möjligen engelsk textning. Men det är bara en tanke och jag tänker mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar