tisdag 13 november 2012

The Host trailer!




Första reaktionen: Nej, nej, nej. Främst på grund av upplägget. Jag hoppas inte att filmen är "berättande"(förklarande) på samma sätt som den här trailern är.  Men jag tänker kolla på trailern ett antal gånger till sedan kanske jag har en annan åsikt. 

Någon annan som är taggad på The Host i vår? Vad tycker ni om trailern?!

PS. Den officiella trailern ska komma idag, vet inte säkert om detta är den. Har nämligen endast hittat den på ett ställe. Men den verkar vara riktig, som ni märker då de faktiska skådespelarna är med!

PPS. Senare i veckan tror jag också att det ska komma en trailer om/av/med/på The Mortal Instruments. Vilket också ska bli spännande. 

PPPS. Jag hoppas fortfarande på The Host. Att den ska vara bra. Det vore en dröm. För jag gillar boken så än så länge finns det även hopp för filmen. Hoppas att de gör något bra med den!  

6 kommentarer:

  1. Jag är väldigt taggad på The Host, speciellt som jag också gillade boken, och även om trailern inte var riktigt min smak heller måste jag säga att den inte var dålig. Ska bli intressant att se den i sin helhet! Och jag vill så gärna se trailern till The Mortal Instruments.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den växter på mig.

      Det jag reagerade starkt på var att de konstaterade saker: Det här är framtiden. Jorden har blivit invaderade av utomjordingar. Även fast jag vet vad som händer, vill jag inte att de ska göra det totalt obvious för mig.

      Men jag håller med - en del bra grejer med. Jag gillar verkligen scenerna i böckerna med Jared och Melanie. Så det är jag väldigt glad för att det faktiskt ens är med - hur liten eller stor del det nu blir.

      Det finns absolut fortfarande hopp för The Host även hos mig!

      Radera
    2. Nej, det var väl en av trailerns svagpunkter. Något annat jag reagerar lite negativt på (om det nu är rätt slags ordval) är själva beskrivningen av filmen. Den låter väldigt vad ska man säga - det låter snarare som om utomjordingarna är helonda eller något - som ett slags ondskefullt apokalyps har skett och de goda människorna fallit offer för the big bad wolfs. På sätt och vis stämmer det väl, men jag såg aldrig riktigt utomjordingarna som så. Blah, nu bara ordbajsar jag utan att komma till kritan.

      "A parasitic alien soul is injected into the body of Melanie Stryder. Instead of carrying out her race's mission of taking over the Earth, "Wanda" (as she comes to be called) forms a bond with her host and sets out to aid other free humans."

      Radera
    3. Precis. Trailern visar ju bara (förhoppningsvis) en liten del av handlingen. Vi vet ju faktiskt inte vad som kommer att hända innan vi har sett filmen! Så vi får hoppas att de gör ett bra jobb... ehm... eller kanske rätt jobb?!

      Radera
  2. Svar
    1. Haha, bäst! Ska bli riktigt roligt att se filmen!

      Radera