torsdag 29 november 2012

Florence + The Machine

Jag var och såg sista delen i Twiligt härom veckan och såg då för första gången trailern för Beautiful Creatures. Jag har inte alls någon koll på denna film men jag tror att den är baserad på en bok, eller?! I alla fall jag vet inte om någon mer än jag reagerade på musiken i trailer. Ja - Nej?!



Det gjorde i alla fall jag.

Varför?

Jo, för att Florence + The Machine har tagit över i soundtrack-världen!

Vilket är roligt för att de gör väldigt bra låtar. Det är awesome liksom och de är verkligen med i allt. Nu den här trailern, de har en låt på Eclipse-skivan, Snow White "låten", Wild Child och antagligen en del andra filmer med. De är nästan mer framträdande inom tv-serier. Revenge, The Secret Circle, One Tree Hill, How I Met Your Mother, Vampire Diaries, Nikita, Beauty and The Beast m.fl.

Bara kolla in den här listan!

Här är också en Spotify-lista med mina favoriter från filmer och tv-serier!



Om vi då ska ta den här besattheten och kopplingarna mellan Florence + The Machine och filmer/tv-serier. Så är här en officiell musikvideo med Florence + The Machine (obviously) och Jamie Campbell Bower(Caius i Twilight och Jace i kommande filmen The Mortal Instruments).



Nu hoppas jag att ni blivit inspirerade att lyssna lite på Florence  + The Machine. Det är i alla fall jag... "Say my naaaaaame. And every color illuminates. We are shiiiiiining...."

4 kommentarer:

  1. 1. Filmen är baserad på en bok :)
    2. Jag reagerade på samma sätt! Har lyssnat på Florence i typ 1,5 år nu och de är ju överallt!
    3. Den musikvideon var bra ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och det är ju väldigt bra musik, så för min del får de gärna fortsätta spela Florence + The Machine!

      Radera
  2. Först och främst:TUSAN VAD KUL ATT DU GILLAR FLORENCE! Har lyssnat på henne sedan 2010 och hon är min absoluta favoritartist. För det andra: otroligt trevlig blogg, roligt att jag lyckades hitta den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Florence + The Machine är så bra det kan bli! Bäst!

      Tack så väldigt mycket! Hoppas kunna tillföra någonting till bokbloggosfärvärlden. Om inte så iallafall ha möjligheten att få nörda loss på ett nödvändigt inlägg om Florence + The Machine!

      Radera