onsdag 17 oktober 2012

Catching Jordan - Miranda Kenneally

What girl doesn't want to be surrounded by gorgeous jocks day in and day out? Jordan Woods isn't just surrounded by hot guys, though-she leads them as the captain and quarterback of her high school football team. They all see her as one of the guys and that's just fine. As long as she gets her athletic scholarship to a powerhouse university.

But everything she's ever worked for is threatened when Ty Greeen moves to her school. Not only is he an amazing QB, but he's also amazingly hot. And for the first time, Jordan's feeling vulnerable. Can she keep her head in the game while her heart's on the line? (beskrivning lånad från Goodreads.com)


Detta är en bok som många inom bokvärlden har läst och även tyckt om. Vilket självklart påverkade mig att läsa den. Måste säga att jag håller med. Helt klart en läsvärd bok. Relativt lätt och enkel att läsa. 

Jag gillar den. Tycker det är roligt med en idrottsberättelse. Det finns inte enormt många sådana - som jag känner till/har läst i alla fall(Tips?). Tjejer anses ofta vara sämre/inte lika duktiga på idrottande som killar och den här boken tar upp en del av det intressanta ämnet, även lite om den amerikanska fotbollskulturen m.m. Jag som idrottat hela mitt liv, tycker antagligen att det är mer intressant, men grejen är att det är så här. 

Dock faller den lite på den litterära delen. Tycker att det är aningen för upprepande. Men det är inte så viktigt - den bra delen överväger den mindre bra. Så läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar