fredag 26 oktober 2012

Besatt av Netflix....

Förra veckan lanserades sajten Netflix, som i utbyte mot pengar lagligt streamar filmer och tv-serier på internet. Äntligen har man fattat hur tillgången på filmer och tv-serier måste se ut, även filmnet och HBO Nordic(som förhoppningsvis kommer senare i höst/vinter) lanserar nu liknande sajter.


Jag måste bara säga det att än så länge, efter bara några dagars användande, är himmelriket. Typish. Positivt - de har mängder att erbjuda. MÄNGDER. Dock. Det negativa - de verkar inte ha de absolut senaste säsongerna(alltså de som visas just nu). 

Problemet vi har i Sverige är att det tar tid innan tv-serie säsonger kommer till Sverige. Dessutom får vi inte ens en bråkdel av tv-serierna där ute. Detta leder till att man kommer att fortsätta streama och ladda ner tv-serier och filmer olagligt. HBO Nordic säger ju att deras serier(True Blood, Game of Thrones m.fl.) ska bli tillgängliga direkt efter att de visats i USA på deras nya svenska(nordiska) sida. Detta tror jag är helt rätt väg att gå.


Jag anser att Netflix och HBO Nordic har potential. Netflix på grund av dess utbud - vilket är stort. HBO, får vi se lite, men direkt laglig tillgång till deras nya avsnitt kan vara värt det.

Men det största problemet just nu är att jag kommer att bli besatt av så många nya/gamla serier och filmer. Det jag har börjat kolla på än så länge är Chuck och Jericho. Båda bra serier. Så dessa tar upp min tid - som jag egentligen borde spendera på att göra annat! Jericho är en väldigt bra efter-"atombomber"-tv-serie!


2 kommentarer:

  1. Hur mycket kostar det i månaden/per film? :) Verkar annars super,vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu får man typ första månaden gratis. Har du spotify är det möjligt att få det gratis för resten av året på något sätt. Annars tror jag att det kommer att kosta 79kr/månad. Då får man tillgång till allting!

      Radera