måndag 27 augusti 2012

Måndag i två bilder...

Bild #1

Det här är tydligen en ny bok som jag aldrig har hört talas om men som har nästan samma titel som Fahrenheit 451 och samma handling, men tydligen heter den Fahrenheit 491.


Duktigt.

Det här är från en bok som heter Lusten att förstå, som används som litteratur på universitet och de har skrivit fel namn på boken i boken. Hilarious. Det är ju jättekul. Det är antagligen bara folk som har läst eller hört talas om Fahrenheit 451 som kommer att lägga märke till det men ändå! Så bra. :)

Bild #2

Som ett resultat av nördighet och time-to-do-whatever-you-want har jag skapat det här...


Detta konstverk, som jag målat för hand, är nu framsida i min kalender. Tycker den är finare än en svart bild där det refereras till prisklass 10 iallafall. Dödsrelikerna symbolen i mitten förstår nog de flesta som har läst/sett Harry Potter(hela serien refererar jag till). "Okej" kommer från John Greens The Fault In Our Stars. DFTBA betyder precis det som det står under Don't forget to be awesome och är ett uttryck myntat av samma John Green som innan och hans broder, Hank Green, som står för många saker. Bland annat att nördar är awesome. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar