lördag 25 augusti 2012

Extremely Loud & Incredibly Close

Extremely Loud & Incredibly Close handlar om Oscar Shell, som hittar en nyckel bland sin döde pappas grejer. Övertygad om att han måste hitta låset nyckeln går till ger han sig ut för att hitta det.

Extremt sorglig, samtidigt otroligt underlig och underbar.

Vi vet alla vad som hände de 11/9-01 i New York  men jag tror inte ens vi kan börja att begripa vad den dagen har inneburit för människor. Detta är en sådan berättelse. Jag tror inte att den är sann men den skulle lika väl kunna vara det. Det här är inte en snyft snyft historia under den dagen utan den utspelar sig ett/ett par år efter. Den handlar om Oscar Shell, hans pappa, sökandet efter låset och den sjätte statsdelen i New York.

Jättebra. Verkligen. Jag vet inte vad mer jag kan säga, så jag säger det igen. Jättebra.

Har någon läst boken, är den något bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar