måndag 2 juli 2012

Drive

Drive handlar om en "Driver"(förare) som kör flyktbilen åt brottslingar. Han hjälper inte till med/i brottshandlingen och han bär inte vapen. Han kör. Efter att ha försökt hjälpa sin granne att ordna sina affärer blandas han själv in i inte helt så lagliga affärer.

Jag är inte i extas, efter att ha sett Drive. Dock är den väldigt bra. Jag gillar konceptet. Antagligen för att filmen påminner mig mycket om spelet Mafia, då man börjar som chaufför för att sedan blandas in allt mer i, gangstervärlden, som det var i Mafias fall(typ i Drives fall också!). Jag gillar sättet filmen är gjord och stämningen i filmen. Bra skådespelare(Ryan Gosling liksom!) och karaktärer.

Jag kan tycka att den var aningen svår att följa med i, handlingsmässigt. Eller nää, nu när jag tänker på det så var det inte alls  något jag inte fattade. Jag bara krånglar till det för mig själv. Men saker och ting är inte alltid helt obvious, med det beror oftast på att den inte är gjord som klassiska amerikanska actionfilmer. Utan framför allt utformningen och upplägget av/i filmen är aningen inte självklart, på ett bra sätt dock. Jag gillar det. Det finns scener där man bara existerar och inte gör något särskilt alls. Det är inte enormt många filmer som tar med det i sina slutprodukter idag utan de väljer oftast bort dessa scener, eller så gör de dem inte alls lika bra som i Drive.

Det är en bra film men jag blev inte direkt WOW, AWESOME! av den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar