fredag 27 juli 2012

Buffy The Vampire Slayer S.9: Freefall



Buffy The Vampire Slayer
Joss Whedon
Säsong 9, issue 1-4
Comic book/graphic novel

All magi från världen är försvunnen. Efter upplösningen i säsong 8, då Buffy förstörde "The Seed". Men ondska finns fortfarande kvar i världen och Buffy har fortfarande kvar sina egna krafter att förgöra dem. Hon verkar dock inte vara den ende som har krafter kvar.

Säsongen startar med att Buffy anordnar en fest, som hon dagen efter inte kommer ihåg mycket(någonting) av. Hon blir kort därefter efterlyst av polisen. Spike varnar henne för att någon är ute efter henne(som om det vore något nytt!) och Willow pressar henne på att förstå konsekvenserna av hennes handlingar när hon förstörde "The Seed". Det är säsongs-starten för Buffy i säsong 9.

Handlingsmässigt tycker jag att detta är en jättebra början på säsong 9. Vi har fortfarande rester från den föregående säsongen att hantera men samtidigt kommer det nya grejer.

Jag gillar att de lite mer aktivt blandade i  polisen. Vem vet vart det kan leda liksom?! Buffy är ju "vampyrpolisen" och nu när det är allmänt känt att vampyrer finns, måste även den vanliga polisen lära sig att hantera detta. Det är något jag hoppas på får en större utveckling/inblandning i serien.

Annars tycker jag att de saknade lite av Buffy-känslan. Det fanns fortfarande där men jag saknade lite kommentarer och jag tycker inte att de målar karaktärerna rätt. Men det är struntsamma. För det bra överväger det dåliga med flera maratonlopp.

Jättebra början av säsong 9, hoppas det fortsätter lika bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar