onsdag 16 maj 2012

Ledigt!

Det bästa med att får vara ledig lite extra så här vid kristihimmelfärds(stavning?) är att man får massor av extra tid att läsa, kolla på filmer och liknande. Sedan kan man ju hitta på annat med, jag kommer eventuellt att måla vår båt, vilket inte är kul alls! Men ledighet är ju väldigt passande för människor som jag som för tillfället har typ två miljoner(något där omkring eller typ 20!) böcker som man vill läsa.

Just nu läser jag The Handmaid's Tale av Margaret Atwood. Som är seg och jobbig men den ska läsas för den är aningen fascinerande. Samtidigt har jag Paper Towns av John Green, som jag inte vet så mycket om förutom att John Green har skrivit den, och Matchad av Ally Condie, en av de där böckerna som alla verkar ha läst(typish) liggandes på golvet bredvid sängen(i brist på nattygsbord eller kunskap om hur det stavas(var det rätt?)).

I bokyllan står också City of Lost Souls och väntar och en massa andra böcker som jag ännu inte läst. Dåligt Lovisa!

Förhoppningsvis läser jag något av dessa under helgen. Då jag inte kommer att ha tillgång till internet eller bloggande.






2 kommentarer:

  1. Lånade en bild av dig, hoppas det var okej, länkade också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå det är lugnt! Det är verkligen en bra serie. Perfekt sommarläsning!

      Radera