fredag 30 mars 2012

The Covenant

The Covenant handlar om en grupp med killar, som har övernaturliga krafter. De är mestadels sams med varandra men ibland rycker de ihop då de har olika åsikter om hur dessa krafter ska få användas. En dag känner de av en ny kraft i området och den här nya kraften visar sig ha en agenda mot gruppen och deras krafter.

Det här är inte en direkt bra film, men av någon anledning är det nu tredje gången jag ser den, och det är helt frivilligt gjort. På IMDb har de klassificerat den som action, horror och fantasy. Och filmen är inom de genrerna men ganska misslyckat, aningen löjligt och dåligt skådesspel. Det finns några äckliga scener men inget överdrivet äckligt. Historien kring krafterna och allt det här är inte särskilt utarbetad och ibland hänger jag inte med i den delen, med deras krafter och allt.

Överlag ganska dålig, men som sagt det är tredje gången jag ser den nu och det finns något med den som gör att jag ser den igen. Jag kan tänka mig att det är för att det inte finns tio stycken likadana filmer som man sett två miljoner gånger. Typ som alla oändliga chick-flicks. För The Covenant hamnar i samma kategori som alla dessa chick-flicks(ungdomsgruppern), så i den blandningen sticker den faktiskt ut ur mängden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar