måndag 6 februari 2012

Kronjuvelerna

En kille skjuts till döds och man tror att man fångar den som gjorde det direkt. Under förhör med henne berättar hon en högst märklig berättelse.

Till och med jag tyckte att den här var udda. Och det är den verkligen. Men jag gillar udda.

Dock måste jag påpeka att versionen jag såg av kronjuvelerna var runt 3 timmar. Det är lite för långt att se i ett sträck. Speciellt när det är en ganska udda drama film, utan mycket action och spänning m.m.

Kronjuvelerna är en svensk produktion. Jag vet inte om den är baserad på en bok eller någonting, det är mycket möjligt. Det är en film med ganska många kända personer; Bill Skarsgård, Björn Gustafsson, Loa Falkmam, en tjej från andra avenyn, Timbuktu och massa andra kända.


Jag är inte ett stort fan av svensk film. Dock måste jag säga att jag tycker det på senare år blivit bättre. Och detta är också ett steg i rätt riktning. En ganska udda film, ett drama. Lite spännande, sorglig, fascinerande, intressant, rolig. Fin. Nu låter det som om jag överöser den med bra kritik och det gör jag men den är ändå inte klassad som en jättebra film hos mig. En bra film helt klart men inte
fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar