onsdag 1 februari 2012

Fy fan va kul!

Jag dör. Jag antar att vissa av er där ute vet om mitt lilla intresse för comic books och graphic novels och det har delvis med det här att göra, eller ganska stor del. Men det hela började med en av världens bästa filmer: Watchmen. Som jag hoppas att ni ALLA har sett, annars är det bara att göra det.

Grejen är i alla fall, att DC Comics i sommar kommer att släppa nya nummer med karaktärerna från Watchmen, som då utspelar sig innan Watchmen. De kommer att släppas under samlings namnet Before Watchmen. Fy fan va kul. Jag ska så köpa. Det kommer ett antal nummer om de olika karaktärerna, antagligen kommer de kanske samarbeta med varandra också i dessa.


Men fy va kul. Geek varning. Men det finns en anledning till att Watchmen är en av världens mest sålda graphic novels och anses vara ett av de bästa litterära verken som finns. Seriöst.

Kolla filmen, läs boken, läs dessa.


Before Watchmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar