söndag 8 januari 2012

Y: The Last Man vol.1 - Unmanned

Welcome to the Unmanned World

In the summer of 2002, a plague of unknown origin destroyed every last sperm, fetus, and fully developed mammal with a Y chromosome - with the apparent exception of one young man and his male pet. This "gendercide" instantaneously exterminated 48% of the global population, or approximately 2.9 billion men.

Now, aided by the mysterious Agent 355, the last human male Yorick Brown must contend with dangerous extremists, a hoped-for reunion with a girlfriend on the other side of th globe, and the search for exactly why he's the only man to survive.


Här har jag tagit ännu ett litet steg in i comic book/graphic novel världen och just det här lilla steget gillar jag, än så länge. Unmanned är den första av tio delar i Y: The Last Man serien. Detta är mer comic book aktigt än vad till exempel The Good Neighbors är. Både uppläggs/utseendemässigt och storymässigt.

Jag tänker mig att många tänker att comic books är lite åt de larviga hållet men det kan jag direkt säga att så är det inte. Vissa comic books är säkert barntillåtna, men det finns en stor del comic books, bland annat Y: The Last Man, som är för "mature readers"(mer mogna personer). Då de är ganska mörka och tar upp ämnen på ett seriöst/allvarligt sätt. Ofta innehåller de död, sex och våld(Y: The last man i ett nötskal!). Det är inte böcker för 10åringar. (Dock är det perfekt för er som inte vill läsa långa romaner.)

Jag tycker den är bra. Det är en udda story, vilket jag älskar. Den är rolig och spännande. Framför allt är den fascinerande. Tänker er själva. Vad skulle hända om alla män på jorden dör, eller kvinnor för den skull? Vad skulle hända  med mig om jag var den sista på jorden med mitt kön?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar