måndag 2 januari 2012

Anastasia

I ett uppror mot den ryska tsaren lett av Rasputin, dödas Anastasias familj. De enda som kommer undan, med hjälp av en kökspojke, är hon själv och hennes farmor. Dock separeras dem i flykten. Anastasia hamnar på ett barnhem, utan något större minne av hennes tidigare liv. Tio år senare lämnar hon barnhemmet och följer det enda spår hon har, i jakten på sin familj.

När jag såg den här filmen första gången tyckte jag inte alls om den, Rasputin var och är väldigt äcklig. Men nu, idag, senare, tycker jag om den. (Kan delvis bero på min fascination av Ryssland.) Jag gillar det mesta med filmen, den är rolig. Har en helt okej story/handling, vissa bra låtar/musikal scener. Jag gillar karaktärerna, (hunden är ju den gulligaste någonsin!), miljöerna m.m.

Detta är då inte en Disney film, även fast man kan tro det. Till skillnad mot Disney filmerna tycker jag att denna är mörkare(stämningen överlag). Det är ganska dystert, vilket jag gillar.

Och nej. Man blir aldrig för gammal för att kolla på tecknade musikal filmer, som Disney filmer och Anastasia. Så har ni inte sett den här, är det bara att sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar