söndag 11 december 2011

Silence - Becca Fitzpatrick

The noise between Patch and Nora is gone. They've overcome the secrets riddled in Patch's dark past...bridged two irreconcilable worlds...faced heart-wrenching tests of betrayal, loyalty and trust...and all for a love that will transcend the boundary between heaven and earth. Armed with nothing but their absolute faith in one another, Patch and Nora enter a desperate fight to stop a villain who holds the power to shatter everything they've worked for—and their love—forever.
(beskrivning kommer från Goodreads.com)

Tredje boken i Hush, Hush serien.  Nora fortsätter att hamna i trubbel, Patch fortsätter att hjälpa/rädda henne. Just det kan kopplas väldigt mycket till Twilight, men här är det verkligen Nora som tar sina egna beslut och de bygger på en grund. Bättre än Twilight. Nora är tuffare än Bella. 

Jag tycker att början var lite tveksam, det var ett halvdant försök till en spännande prolog men det lyckades inte hela vägen. Därför var jag till en början tveksam till resten av boken. Jag känner att det har jag varit innan de tidigare böckerna med. Men när man väl läst ett femtiotal sidor är man fast.

Jag tycker att det är en bra bok. Överraskande bra, faktiskt. Hade inga större förväntningar innan jag började läsa den men jag gillade det. Spännande. Det finns en undran i storyn som håller en fast. Jag måste säga att jag gillar Nora och Patch förhållande, jag vet inte vad eller varför, men jag gillar det. 

PS. Jag trodde att detta var sista boken i serien. Boy, was I wrong! Nyss visade det sig att det kommer en fjärde bok om ungefär ett år. (Det är dock den sista.) Slutet är gjort för en uppföljare. Ska bli spännande. Läste också att första boken kommer som graphic novel till våren. GILLA.

PPS. Silence är uppföljare till(på svenska) Fallen Ängel och Förlorad Ängel. Vet inte när den kan tänkas komma på svenska!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar