lördag 12 november 2011

Tintin: Blå lotus

Efter att ha läst den här Tintin boken känner jag verkligen att Tintin är bra böcker. I blå lotus är Tintin i Kina och råkar illa ut. Han blir inblandat i drogrelaterade affärer m.m.  I den här ser vi inte den rasistiska Tintin från Tintin i Kongo utan nu är han den Tintin vi gillar.

Blå lotus är en av de få Tintin böcker jag läst tidigare. Det blev en lite annan grej att läsa den i samband med att man läst de tidigare. Man förstår saker bättre, helt enkelt. Just den här som är en del 2:a, blir det ju så naturligt men ändå. Serieböcker/tidningar är oftast fortsättningar på tidigare nummer. Visst kan man läsa de enskilda numren men det är liksom inte samma sak.

Jag säger det än en gång, jag tycker man ska läsa någon av Tintin böckerna. Det är lite av en kultur grej idag. Men vill man inte läsa alla böckerna, skulle jag rekommendera Faraos cigarrer och Blå lotus, dem är väldigt underhållande och bra böcker.



Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar