lördag 5 november 2011

Läs projekt!

Då har man påbörjat fortsättningen av mitt läs projekt... andra delen av Fjordor Dostojevskijs Brott och Straff. Tidigare i sommar började jag läsa den första delen, det tog mig ett par månader innan jag orkade ta mig igenom den, men det gjorde jag i alla fall. Och nu ska jag läsa klart boken, whoo!

Jag har inte läst så enormt många klassiker, inte hela varianten av dem i alla fall. Jag har har av någon underlig anledning blivit fascinerad av Ryssland. Och varför då inte läsa en rysk klassiker - dock på svenska!

Ibland är den bara ett rent helvete att läsa, och man klarar kanske inte av att läsa mer än ett par sidor åt gången. Men jag har ändå inte slutat; (stolt). Delvis för att jag är bestämd att jag ska läsa ut den, men det är en otroligt konstig bok och berättelse som har fångat mig.

Mitt mål är att ha läst klar den innan året är slut... vi får se hur det går med det! *fan, jag tror jag måste lägga fanfiction på hyllan ett tag. suck!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar