söndag 16 oktober 2011

Tittar på Priest...

En Priest är en person som besitter krafter som gör dem till väldigt bra krigare. En av dessa Priests släkting blir kidnappad och han ger sig ut för att hitta henne. Det är det filmen handlar om.  


Filmen bygger på en graphic novel (comic book) och jag tycker att graphic novels är grymt häftigt. I Priest hade man för det första ett intro som var tecknat. De använde också ljudet som man skriver ljudeffekter i graphic novels. De hade också en del "stillbilds ögonblick" som man mycket väl skulle kunna hitta i en graphic novels eller i en comic book. Jag tycker de använde det på ett bra sätt, utan att förstöra momenten som gör det till en film.
Det finns några saker med filmen som jag personligen har lite problem med. 1) Cam Gigandet, jag kan inte ta honom på allvar. På grund av hans roll i Twilight men framför allt för hans roll i Easy A. Dessutom har han typ inte mer än typ 3 ansiktsuttryck som gör det ganska enformigt. 2) vampyrerna, för utom "han med cowboy hatten" så är resten av vampyrerna helt fel. Det här var mer muterade varelser än det jag anser är vampyrer.


Halv bra, kunde varit mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar